Tytuł: Bądź Pro! 7 kroków do mistrzostwa w marketingu sieciowym
Wydawnictwo: One Press
Data wydania: 2014
Osobiście jestem studentką Zarządzania. Przede mną wybór specjalizacji, waham się między Zarządzaniem marketingiem, a Zarządzaniem Kapitałem społecznym. Postanowiłam więc, że będę Wam przybliżać trochę literatury biznesowej, ekonomicznej itp. Na pierwszy ogień idzie ta oto pozycja. Waham się między tymi dwoma specjalizacjami, więc co lepiej niż ten temat połączy je obie? Jeśli twoją pasją jest biznes, interesy, pieniądze, a może po prostu chcesz poznać coś nowego, to zapraszam :)
Zacznę może od przybliżenia kilku podstawowych pojęć. Według książki "Zarządzanie. Teoria i praktyka", pod redakcją A. Koźmińskiego, marketing, to zbiór działań przedsiębiorstwa związany z promocją i sprzedażą wytwarzanych produktów; marketing jest sposobem działania firmy na rynku, opartym na wykorzystaniu zespołu zintegrowanych instrumentów i czynności mających na celu poznanie oraz celowe kształtowanie przez odbiorców towarów i usług.
W tej pozycji nie do końca chodzi o sam marketing, a o marketing sieciowy, zwany też wielopoziomowym. Co to więc takiego jest. Marketing sieciowy- pozwala sprzedawcą na budowanie osobistych struktur współpracowników, od których obrotów otrzymuje się dodatkowe prowizje. Każdy sprzedawca w marketingu wielopoziomowym ma możliwość zbudowania własnej struktury handlowców, w której każdy z nich wynagradzany jest na podstawie obowiązującego w danej firmie planu marketingowego.
Brzmi znajomo? Ile razy każdego z nas próbowano zwerbować do rożnego typu firm, które opierają się na pewnej hierarchii? Teraz na Naszym rynku już sporo można spotkać takich firm, a cały czas powstają nowe. Jeśli jesteście zainteresowani jak działać na takim stanowisku i czy jest to bardzo trudne, ta pozycja jest właśnie dla Was.
Eric Worre - lider branży marketingu sieciowego. Jego organizacja obejmuje ponad 500 tysięcy dystrybutorów w ponad 60 krajach. Szkoleniowiec, który założył najczęściej przeglądany serwis szkoleniowy w branży. Teraz także dzieli się na Nami swoimi sekretami w Tej pozycji.
Mamy do czynienia z bardzo krótką książeczką, zaledwie 120 stron. Czy grubość przeszkadza w przekazaniu najbardziej istotnej wiedzy ? Nie sądzę. Książka podzielona jest na rozdziały. Jest krótki wstęp, przedstawienie tematu, w którym trochę zabrakło mi takiego zagłębiania się w samo pojęcie marketingu sieciowego, bo ktoś kto zapoznaje się z tematem pierwszy raz, początkowo może być trochę pogubiony. Ale nie jest to jakiś ogromny problem, bo potem można się zmiarkować o co chodzi. Tak jak w tytule 7 kroków, rozmieszczone jest na 7 rozdziałów. Jedne są krótsze, inne dłuższe, ale wszystkie tak samo dobrze opisane i zobrazowane.
Autor używa dość prostego języka, a kiedy pojawiają się słówka "branżowe" są one w przystępny sposób wyjaśnione. Bardzo podoba mi się to, że do każdego z kroków jest przedstawionych kilka przykładów stosowania. Mi zdecydowanie łatwiej jest przyswoić sobie wiedzę, podaną na przykładach niż tylko suche informacje.
Bardzo dobrze są też opisane profity jakie możemy czerpać z marketingu sieciowego. Oczywiście jestem świadoma tego, że nie wszystko jest takie piękne i różowe jak może się wydawać, a na sukces trzeba sobie samemu zapracować, ale wydaje mi się, że taka pozycja może być inspiracją czy wskazówką, aby znaleźć się na właściwej drodze do obranego celu.
Wydaje mi się, że kilka z zasad Pana Worra przyda się nie tylko w konkretnie Tym temacie, ale także na wielu innych płaszczyznach biznesu.
Polecam tę pozycję wszystkim, którzy nie do końca wiedzą jak postępować w marketingu sieciowym, tym którzy już są prawie specjalistami, może dowiedzą się czegoś nowego ciekawego, a także tym którzy dopiero chcą się zapoznać z tym pojęciem.
Z gorącymi pozdrowieniami,
Klaudia.
Za książkę dziękuję Wydawnictwu One Press
to nieco nie dla mnie ;))
OdpowiedzUsuń